36. Survey of outpatient’s satisfaction using services at the Radiology Center Hanoi Medical University Hospital in 2023

Bui Thi Mai, Nguyen Thi Thuy Van, Nguyen Thi Son, Le Tuan Linh, Nguyen Quang Trung, Nguyen Ngoc Hai

Main Article Content

Abstract

This cross-sectional description study was conducted on 1108 patients from October to November 2023, to describe patient’s satisfaction with outpatients using services at the Radiology Center Hanoi Medical University Hospital in 2023. Direct data collection was done through interviews using a questionnaire based on Decision 3869/QD-BYT issued by the Ministry of Health in 2019. The overall satisfaction rate on the quality of medical examination was 94.63%, the average score was 4.56 ± 0.58. 91.43% of patients were satisfied with the accessibility; 94.86% of patients were satisfied with the transparency of the information and examination procedures; 94.39% of patients were satisfied with the facilities and patient service facilities; 97.74% of patients were satisfied with the behavior and professional capacity of the medical staff; 94.72% of patients were satisfied with the results of the provided service. The study also showed statistically significant factors related to patient satisfaction with different types of diagnostic imaging services.

Article Details

References

1. Bộ Y tế. Quyết định 6858/QĐ-BYT 2016 Bộ tiêu chí chất lượng bệnh viện Việt Nam. 2016.
2. Bộ Y tế. Bộ Y tế tiếp tục triển khai đo chỉ số hài lòng của người bệnh. 2019.
3. Bộ Y tế. Quyết định 3869/QĐ-BYT 2019 về ban hành các mẫu phiếu và hướng dẫn khảo sát hài lòng người bệnh và nhân viên y tế. 2019.
4. Bộ Y tế. Cải tiến từ những việc nhỏ nhất để người bệnh hài lòng. Accessed November 17, 2023.
5. Nguyễn Thị Hồng Hoa. Sự hài lòng của người bệnh điều trị ngoại trú tại khoa khám bệnh, bệnh viện Bưu điện cơ sở 1 năm 2020 và một số yếu tố liên quan. Tạp chí Y học Việt Nam. 2022;512(2).
6. Thái Đức Thuận Phong, Nguyễn Thị Hải Yến, Huỳnh Thị An Nhiên, và cs. Khảo sát mức độ hài lòng của người bệnh điều trị nội trú ngày ra viện tại Bệnh viện tim mạch An Giang năm 2022. Bệnh viên Tim mạch An Giang. Published online 2022. 2022;328-351.
7. Umoke M, Umoke PCI, Nwimo IO, et al. Patients’ satisfaction with quality of care in general hospitals in Ebonyi State, Nigeria, using SERVQUAL theory. SAGE Open Med. 2020. doi:10.1177/2050312120945129
8. Lê Tiến Tùng. Đánh giá sự hài lòng của khách hàng tại Trung tâm Y khoa số 1 Tôn Thất Tùng, Bệnh viện Đại học Y Hà Nội năm 2016. Luận văn Thạc sĩ Y học. Trường Đại học Y Hà Nội. Published February 28, 2019. Accessed November 15, 2023.
9. Efanga SA, Ao A, Ci O, et al. Evaluation of patient satisfaction of the Radiological services in a tertiary health facility in Calabar, Nigeria: a pilot study.OSR Journal of Dental and Medical Sciences (IOSR-JDMS). 2021;20(7):12-23.
10. Ajam AA, Xing B, Siddiqui A, et al. Patient Satisfaction in Outpatient Radiology: Effects of Modality and Patient Demographic Characteristics. J Patient Exp. 2021. doi:10.1177/23743735211049681