Associated factors of stress among nursing students
Main Article Content
Abstract
There are four groups related to stress in nursing students: clinical, education, confidence, and finance. The study was conducted at Hai Phong Medical College in 2020 to analyze associated factors causing stress in nursing students. The study applied a cross - sectional study design on 300 students using the Depression Anxiety Stress Scale - 21 and the Stressors in Nursing Students. The study results showed that most of the factors related to clinical, education, confidence, and finance increase the risk of stress in nursing students. School and families should take measures to manage associated factors to reducestressors in students.
Article Details
Keywords
DASS - 21, nursing students, SINS, stress, stressors
References
2. Cestari VRF, Barbosa IV, Florencio RS, de Paula Pessoa VLM, Moreira TMM. Stress in nursing students: study on sociodemographic and academic vulnerabilities. Acta paulista de enfermagem. 2017;30(2):190.
3. Phùng Như Hạnh, Nguyễn Hùng Vĩ, Lê Thị Hải Hà. Stress của sinh viên Trường Cao đẳng Y tế Tiền Giang năm 2018 và một số yếu tố liên quan. Tạp chí Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển. 2018;2(4).
4. Aedh AI, Elfaki NK, Mohamed IA. Factors associated with stress among nursing students (Najran University - Saudi Arabia). IOSR J Nurs Heal Sci. 2015;4(6):33 - 38.
5. Parveen A, Inayat S. Evaluation of factors of stress among nursing students. Adv Practice Nurs. 2017;2(2):136.
6. Vũ Dũng. Thực trạng stress của sinh viên điều dưỡng Đại học Thăng Long năm 2015 và một số yếu tố liên quan, Trường Đại học Y tế Công Cộng; 2016.
7. Cheung T, Wong SY, Wong KY, et al. Depression, anxiety and symptoms of stress among baccalaureate nursing students in Hong Kong: a cross - sectional study. International journal of environmental research and public health. 2016;13(8):779.
8. Triệu Thị Đào, Đặng Đức Nhu, Nguyễn Xuân Bình Minh. Thực trạng và một số yếu tố liên quan đến stress của sinh viên cuối năm thứ 3 Trường Đại học Y Hà Nội năm 2016, Đại học Y Hà Nội; 2016.
9. Le MTH, Tran TD, Holton S, Nguyen HT, Wolfe R, Fisher J. Reliability, convergent validity and factor structure of the DASS - 21 in a sample of Vietnamese adolescents. PloS one. 2017;12(7):e0180557.
10. Watson R, Deary IJ, Thompson DR, Li G. The stress in nursing students scale (SINS): principal components analysis of longitudinal data from Hong Kong. Journal of clinical nursing. 2010;19(7 - 8):1170 - 1172.