Students’ feedback on online covid-19 learning modules and community practicals during pandemic at Hanoi Medical University in 2020

Nguyễn Thị Thu Hường, Hoàng Thị Hải Vân, Đàm Ngọc Anh, Võ Thị Thúy Hà, Trần Kim Thanh, Lê Đình Luyến, Phạm Thị Thu Trang, Nguyễn Sử Minh Ngọc

Main Article Content

Abstract

A cross-sectional analysis was conducted among 258 students of Hanoi Medical University, 2020 to evaluate the effectiveness of the community-based practical and online learning modules. The students' average assessment score (on a scale of 1 - 4) of the COVID-19 online module was 3.33 ± 0.44; the community-based practical module was 3.31 ± 0.45. The students highly appreciated the appropriate content and the online COVID-19 module received the highest score of 3.28. The highest rated aspect of the online COVID-19 module was the clear and informative objective of the module, and the highest rated aspect of the community-based practical was the enthusiasm of the lecturers. Overall, the students felt that the evaluation of the community-based practical was fair and accurate. There is a high correlation among the components of the community-based practical with r values ranging from 0.7897 to 0.8889 (p < 0.05). The students provided good feedback on the community-based practical and more research was needed to refine the practical program.

Article Details

References

1. Wilson NW, Bouhuijs P a. J, Conradie HH, Reuter H, Van Heerden BB, Marais B. Perceived educational value and enjoyment of a rural clinical rotation for medical students. Rural Remote Health. 2008;8(3):999.
2. Ja S, Pa J. Measuring instructional quality in community-orientated medical education: looking into the black box. Med Educ. 1999;33(11):846-853.
3. Bộ Y Tế. Quyết định về phê duyệt tài liệu “ chuẩn năng lực cơ bản của bác sĩ đa khoa.” Số 1854 QĐ-BYT. Published online 2015.
4. Bộ Y Tế. Chuẩn Năng Lực Cơ Bản Của Điều Dưỡng Việt Nam.; 2012.
5. Đại học Y Hà Nội. Quyết định về việc ban hành Quy định chuẩn đầu ra các ngành đào tạo trình độ đại học Bác sĩ Y học dự phòng, Cử nhân Y tế công cộng và Cử nhân dinh dưỡng. Sô 2611 QD-DHYHN. Published online July 20, 2016.
6. Thanh HN, Van TN, Thu HNT, et al. Outbreak investigation for COVID-19 in northern Vietnam. Lancet Infect Dis. 2020;20(5):535-536.
7. Thủ tướng Chính phủ. Chỉ Thị 15/CT-TTg Về Quyết Liệt Thực Hiện Đợt Cao Điểm Phòng, Chống Dịch COVID-19.; 2020. Truy cập ngày 1/3/2021.
8. Bộ Y Tế. Đào Tạo Cho Sinh Viên Năm Cuối về Dịch Bệnh Covid-19, Công Văn Số 230/K2ĐT-VP.; 2020.Truy cập ngày 2/3/2021.
9. Bộ Giáo dục và Đào tạo. Công Văn Số 1247/BGDĐT-GDCTHSSV về Việc Tăng Cường Công Tác Đảm Bảo an Toàn Cho Trẻ Mầm Non, Học Sinh, Sinh Viên Trong Quá Trình Học Tập qua Internet.; 2020. Truy cập ngày 2/3/2021.
10. Lê Minh Đạt, Nguyễn Minh Thúy, Phạm Thị Thu Huyền, Kiều Thị Hoa. Kiến thức, thái độ của sinh viên đại học Y Hà Nội đối với COVID-19, năm 2020. Tạp chí Y học dự phòng 2020;30:3-2020.
11. Luu H, Wright P. Community-university partnership: key elements for improving field teaching in medical schools in Vietnam. Rural Remote Health. 2008;(4):8.